
52		  forum 234Dossier

gin, fir d’Privatsphär vun de Bierger, besonnesch 
deene méi prominenten, ze schützen. An da jäit-
zen d’Éditeuren nees: “Nëmmen nët!” a versprie-
chen sech ze besseren. Well bis elo kontrolléie-
ren d’Zeitunge sech selwer iwwert d’Instrument 
vun der Press Complaints Commission.

Mee wat sech uganks November 2003 ofgespillt 
huet, as och op der britescher Insel en Novum. 
An enger Sonndeszeitung sollt eng Geschicht 
iwwert e héijhe Member vun der Kinnéksfamill 
publizéiert gin. Mee e fréiere Mataarbechter vum 
Haff huet duerfir gesuergt, datt d’Zeitung hie-
ren Artikel huet missen zeréckhalen. Allerdéngs 
nët well d’national Sécherheet um Spill gestanen 
hätt oder d’Privatsphär blesséiert gi wäer, mee 
wéinst Diffamatioun. Dowéinst kann ee norma-
lerweis awer eréischt kloen, nodeems eng Story 
gedréckt gouf.

Richteg geckeg gouf déi ganz Affär, wéi dem Prënz 
Charles säi Privatsekretär en offiziellen Dementi 
ausgeschwat huet. All d’Ënnerstellungen wäre 
komplett falsch - och wann hien nët kéint prä-
ziséieren, wat fir eng Ënnerstellungen. Zwar 
wousst a Journalistekreeser bal jiddereen, em wat 
et géif goen, mee schreiwen duerft keen eppes 
- ausser de schotteschen Zeitungen, well si nët 
ënnert den Defamation Act vun 1996 falen, jidde-
falls soulaang si nët an England an a Wales verk-
aaft gin.

Op déi Manéier d’Hänn gebonnen ze kréien, 
gëlt als eng Zort Zensur. Kee Wonner also, 

datt déi sériéis Blieder sech an déi ruckelzeg 
Affär agemëscht hun. De lénksliberale Guardian 
huet recherchéiert a wollt den Numm vum fré-
iere kinnékleche Kollaborateur publizéieren, deen 
d’Injonctioun géint d’Sonndesblad duerchgesat 
hat. An nees huet e Geriicht och dës Zeitung 
opgefuedert, hier Informatioun nët op d’Place 
publique ze droen. De Guardian huet sech juri-
stesch gewiert - a gewonnen.

Domadder as den eintleche Skandal awer eréischt 
ugaangen. Well elo koum eraus, datt ënnert ane-
rem de Prënz Charles beschëllegt gët, eng homo-
sexuell Relatioun gehat ze hun. Dat konnt een 
am Internet noliesen an a villen europäeschen 
Zeitungen. Mee dës Blieder - et waren der am 
ganze 16 - konnten nët op der Insel verkaaft 
gin. D’Distributeuren haten Angscht, si kréichen 
deier Diffamatiounsplaintë op d’Box. An all dat 
wéinst enger Story, un déi vun Ufank u kee 
Mënsch gegleeft huet, wahrscheinlech mol nët 
d’Sonndesblad, dat d’Geschicht wollt publizéie-
ren. An England gin d’Aueren heiansdo iewen e 
bëssen anescht wéi um Kontinent.

PS: E exzellenten Hannergronnartikel, dee 
beliicht, duerch wellech Rivalitéiten am Haus 
Windsor dës ganz Reibergeschicht iwwerhaapt 
eréischt méiglech gouf, huet den David Leigh am 
Guardian publizéiert:

http://media.guardian.co.uk/presspublishing 
/story/0,7495,1081698,00.html

(Fräie Micro um radio 100,7 vum 19. November 2003)

Mediensplitter

De Koschter hat sech an der vireger Nummer driwwer opgereegt, 
dass eng Rëtsch Staatsbeamte nët wollten u sénger Ëmfro 
deelhuelen, well se da Problemer matt hirem politesche Chef 
kréichen. Bei selbstännegen Entreprisen schéngt déi Gefor 
naåΩch vill méi grouss. De Koschter ass elo gewuer gin, dass fräi 
Bierger, die am Beräich vun Enquêten a Berodung schaffen, vun 
engem Ministär en Opdrag gestrach kruten, well se gewot haten, 
eng ASTI-Pétitioun zum Thema Asylpolitik z’ënnerschreiwen. 
Sou verstinn ons demokratesch gewielte Ministeren a 
Ministerinnen hiren Ëmgank matt der Meenungsfräiheet.

m.p.

d'Peffermillen

Bis elo  
kontrolléieren 
d’Zeitunge  
sech selwer 
iwwert 
d’Instrument  
vun der Press 
Complaints Com-
mission.




